Třetí tematickou přednáškou z projektu NROS vtáhla PhDr. Marie Frajerová naše žáky do pocitů dítěte nastupujícího do nového kolektivu. Praktickou aktivitou jim přiblížila, jak se cítí dítě v kolektivu nové nebo odmítané. Vysvětlila situace, kdy dítěti chybí pozornost ze strany rodičů, ale je přehlceno technologiemi, vyzdvihla nutnost stanovit dětem hranice, zajistit pocit bezpečí, jistoty, bezpodmínečné lásky, důležitost vytvářet stabilní zázemí i pro situace, kdy se vše nedaří, jak má. Pro tyto náležitosti představila mnoho metod, které v praxi pomáhají dítě zklidnit, motivovat a zabraňují konfliktům. PhDr. Frajerová zároveň zacílila i na osobnost samotných žáků, na jejich trpělivost a důslednost, což jsou předpoklady zvládnutí dítěte a kolektivu dětí. Celou přednášku prokládala četnými příklady a situacemi, ke kterým nabídla rozbor problému i jejich řešení. Na toto téma navázala MUDr. Marie Hrubá popisem adaptace dítěte v kolektivu po stránce zdravotní, kdy je dítě náchylné k nemocem. Shrnula poznatky ze své dosavadní praxe dětského lékaře k tomu, jak nejlépe nemocem předcházet, komunikovat s rodiči, ale také jak rozpoznat běžná onemocnění od těch závažných. Součástí přednášky byla i osvěta v tématu očkování.
Děkujeme PhDr. Frajerové i MUDr. Hrubé za spolupráci a čas, který škole a žákům věnují.