NÁRODNÍ MUZEUM

Dne 7. června se vydaly 2 třídy (1. a Pg a 2.L) s pedagogickým doprovodem na exkurzi do Prahy. V epicentru metropole se pod deštníky žáci shlukovali při výkladu u sochy sv. Václava a při dalších zastávkách, které byly cíleny na komentáře k významným budovám a místům.

Václavské náměstí = výklad u sochy sv. Václava / původní urbanizace, Koňská brána, Bouda, sochaři, F. Palacký, Vlastenecké národní muzeum založeno na Hradčanech 1818, konečné řešení a výstavba na Václavském náměstí v r. 1890= novorenesanční architektura, J. Šulz, atd./

Kultura na Václavském náměstí: Melantrich, divadla : Studio 2, Divadlo R. Brzobohatého, Rokoko,,Luxor ,pasáž U Stýblů= historie Semaforu

Františkánská zahrada: zal. 1347= karmelitáni, Karel IV. 1616 = bosí františkáni, kostel Panny Marie Sněžné, oáza zeleně v centru Phy

Jungmannovo náměstí = výklad u sochy J. Jungmanna, palác Adria /Divadlo Bez Zábradlí, palác Axa, vinárna M. Donutila Platýz, pamětní deska na domě, kde žil a zemřel J.Jungmann, Národní třída- ND, Nová scéna, Laterna magika

Nejvíce času jsme však strávili při samotné prohlídce Národního muzea. Obdivovali jsme všechny exponáty- exotické, historické, archiválie, fosílie, nerosty, zkameněliny, oděvy, šperky, sochy, dekorace, ale zhlédli jsme i projekce se zajímavými dokumenty a sály s připomínkou naší dávné a nedávné historie. Úchvatný zážitek nás čekal v nejvyšším místě – kupoli, odkud nám byl poskytnut úžasný pohled na panorama hlavního města.

Po edukativní části našeho denního programu následovalo i krátké občerstvení. které zpříjemnilo deštivou atmosféru „ uplakané“ Prahy.

Děkuji za milý doprovod a spolupráci kolegyním Bártové a Hnátkové.

Daniela Sošková