V uplynulých pěti týdnech si žáci IV. G vyzkoušeli roli učitelů – možné budoucí profese.
Výuka v německém jazyce probíhala poněkud netradičně. Na začátku jsme byli rozděleni do čtyř skupin, paní profesorka Mgr. Ivana Frýbová nám následně zadala jednu lekci, která zahrnovala informace buď o Švýcarsku, Německu, Rakousku nebo Česku.
A pak to začalo – chvíli jsme byli žáci, pak spolupracující tým, pak učitelé nanečisto, pak prezentující a zase žáci atd.! Seznámili jsme se podrobně s geografií a rozdělením státu, dále s významnou osobností a tuzemským festivalem, vysvětlili jsme spolužákům nový gramatický jev, který si následně zkusili na pracovních listech nebo v učebnicích. Učiteli jsme se stali hlavně ve chvíli, kdy jsme celou lekci připravili pro prezentaci pro své spolužáky. Při prezentaci jsme kladli i důraz na vysvětlení nové německé gramatiky, ze které později ostatní žáci psali test. Všem se hodiny vydařily, avšak pokyny v německém jazyce nám způsobovaly problémy. Práce to byla velmi náročná, ale i zábavná. Nejvíce nás bavila skupinová příprava, kdy jsme zažili na vlastní kůži, že vymyslet program hodiny není sranda. Velkým plusem bylo pro maturující ze zeměpisu i německého jazyka propojení znalostí.
My, žáci IV. G, si myslíme, že se nám prezentace i ostatní aktivity povedly, a byly nám přínosné ať už pro budoucí studium, nebo profesní kariéru. Rozšířili jsme si obzory nejen o zmíněnou gramatiku, ale také o zajímavé zeměpisné a historické informace. Naučili jsme se lépe zvládat mluvený projev a interakci se spolužáky (samozřejmě v němčině) a myslíme si, že by měl být tento styl výuky, který jsme si velmi užili, v budoucnu aplikován častěji.
Vyzkoušeli jsme si práci učitele a není to žádná sláva, věřte nám…
Za třídu IV.G zpracovali Vojtěch Mikš a Míla Procházka